19 marca 2024

PKO BP będzie korzystać z Blockchain

4 min read

Czegoś takiego jeszcze nie było. PKO BP wyśle klientom informację wykorzystując blockchain

   
 

PKO Bank Polski chce pokazać całej Europie jak wykorzystać technologię blockchain. Do 5 mln swoich klientów wyśle cyfrową informację o zmianach w regulaminie. Każdy z nich będzie mógł łatwo sprawdzić autentyczność dokumentu i wprowadzane do niego zmiany.

Kilka miesięcy trwały prace nad zastosowaniem technologii blockchain do potwierdzenia autentyczności i niezmienności dokumentów wysyłanych przez PKO Bank Polski drogą elektroniczną. Teraz mechanizm jest już po pełnym wdrożeniu i za kilka dni będzie sprawdzony w praktyce. A to za sprawą komunikatu dotyczącego nowych zapisów w regulaminie banku. Trafi on do 5 mln klientów PKO Bank Polski w formie cyfrowej, właśnie z wykorzystaniem blockchainu. Pozostali otrzymają informacje w tradycyjnej formie.

PKO Bank Polski z sukcesem realizuje strategię ukierunkowaną na cyfryzację, a pełne wdrożenie rozwiązania opartego na blockchainie jest kolejnym krokiem na obranej przez nas ścieżce, który umacnia naszą pozycję lidera technologicznego polskiej bankowości. Pracujemy nad kolejnymi innowacyjnymi rozwiązaniami, a w prace angażujemy partnerów zewnętrznych, wspólnie tworząc nowoczesną bankowość w Polsce. – mówi Adam Marciniak, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Historyczna wysyłka na tle Europy.

PKO Bank Polski utrzymuje, że w historii europejskiej bankowości czegoś takiego jeszcze nie było. Bo informacja z wykorzystaniem blockchainu ma trafić do ok. 5 mln klientów – tych którzy wyrazili zgodę na taką formę przekazywania informacji przez bank.

 
 

Szacują, że dzięki wykorzystaniu tej technologii około połowa analogowej korespondencji banku ma przybrać formę cyfrową.

W prosty sposób zweryfikujesz dokument.

Połowa klientów PKO Bank Polski otrzyma zmiany w regulaminach drogą cyfrową. Korzyści banku, choćby z oszczędności na papierze, są oczywiste. A co zyskują klienci? Teraz rzeczywiście w bardzo prosty sposób sprawdzą, czy dany dokument faktycznie pochodzi z banku i czy jest wciąż aktualny.

W elektronicznej korespondencji z PKO Bank Polski klient znajdzie m.in. 64-znakowy unikalny identyfikator hash dokumentu oraz odnośnik do strony banku. Tam z kolei, bez konieczności logowania, tylko wklejając ów identyfikator hash lub po jego wgraniu (załadowaniu z dysku lub przeciągnięciu na stronę) zobaczymy, kiedy dokument był ostatnio modyfikowany i w jakim zakresie. Tak zapisany będzie znajdował się zarówno na serwerach PKO Banku Polskiego jak i Krajowej Izby Rozliczeniowej.

Wspólny cel z Krajową Izbą Rozliczeniową.

W prace nad wykorzystaniem technologii blockchain w komunikacji z klientami mocno włączyła się Krajowa Izba Rozliczeniowa. Ta od pewnego czasu identyfikowała zapotrzebowanie banków w zakresie informowania klientów o zmianach w dokumentach publicznych, takich jak np. regulaminy czy tabele opłat i prowizji.

 
 

Jako partner technologiczny banków, pełnimy także rolę sektorowego ośrodka badań i rozwoju. Dlatego, bazując na  uzgodnionym w ramach sektora podejściu, wspólnie z PKO Bankiem Polskim wypracowaliśmy rozwiązanie wykorzystujące w praktyce potencjał, jaki daje technologia blockchain. Nowa usługa, oparta na technologii blockchain oraz kwalifikowanej pieczęci elektronicznej, pozwala w pełni dopasować się do potrzeb banków, gwarantuje łatwą integrację, wysoką wydajność, skalowalność i bezpieczeństwo – przekonuje Piotr Alicki, prezes Zarządu KIR.

PKO Bank Polski udowodnił, że platforma fintechowa ma sens.

 

Pomóż w promocji Bloga. Udostępnij treść!
0 0 votes
Article Rating

Autor Postu

 

Zacznij automatyzować swój handel już dziś!

   
300_300_pl.gif
 
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Informacje zwrotne w linii
Zobacz wszystkie komentarze
 
AUVESTA
 
Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.
0
Dołącz do dyskusji w tym pościex