Gdzie i w jaki sposób zareklamować się w Internecie
Z internetu codziennie korzysta mnóstwo osób. Daje nam on oczywiście ogrom możliwości. Można w nim znaleźć wiele przydatnych informacji. Daje nam również nieograniczone wręcz pole manewru w załatwianiu interesów czy pozyskiwaniu klientów dla prowadzonej przez nas firmy. O korzyściach można się rozpisywać w nieskończoność, lecz dziś nie o tym. Dziś przedstawię Ci, jak korzystać z internetu, aby przyciągnąć nowych klientów oraz skutecznie zareklamować Twoją działalność. Poznaj sprawdzone sposoby reklamy w internecie.
Zanim przystąpię do zestawienia, zakładam, że posiadasz już własną, profesjonalną stronę internetową. Warto również zadbać o to, aby owa strona była reprezentatywna i przystosowana do najnowszych standardów – przecież nie chcesz reklamować czegoś, co odstrasza.
1. Reklama w usłudze Google AdWords.
Zaczynając omawiać sposoby reklamy w internecie, rozpoczynam od najpopularniejszego. Jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa pozyskiwała klientów, warto bliżej zaznajomić się z reklamą Google AdWords. Jej działanie opiera się na wyświetlaniu reklamy w wyszukiwarce Google na konkretne, zdefiniowane przez Ciebie frazy. Jeżeli kampania jest poprawnie skonfigurowana, reklama będzie wyświetlać się tylko i wyłącznie użytkownikom szukającym Twojej usługi. Dla przykładu: prowadzisz salon fryzjerski w Warszawie – gdy ktoś wpisze „fryzjer warszawa”, otrzyma wyniki spokrewnione z Twoją usługą. Dzięki temu otwierasz się na nowe rynki i docierasz do dużej ilości potencjalnych klientów szukających usług, które świadczysz. Na naszym blogu możesz zapoznać się z kilkoma tekstami poświęconymi tej usłudze. Odwiedź kategorię zawierającą artykuły na temat Google AdWords.
Podsumowanie: dość szybka i skuteczna metoda reklamy, każdy powinien ją chociaż raz wypróbować.
2. Reklama w usłudze Google Merchant Center (polski odpowiednik – Google Zakupy).
Porównując sposoby reklamy w internecie, ta forma jest bardzo podobna do AdWords. Jej działanie opiera się na tej samej zasadzie, z tą różnicą, że reklama w Google Merchant Center skierowana jest tylko i wyłącznie do posiadaczy sklepów internetowych. Również opiera się na wyszukiwarce Google, jednak tutaj reklamujesz swoje produkty, które sprzedajesz online. Dzięki niej w skuteczny sposób docierasz do swoich klientów. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tej usługi, skontaktuj się z nami. Z chęcią odpowiemy na wszelkie Twoje pytania.
Podsumowanie: idealne rozwiązanie dla Twojego sklepu.
3. Pozycjonowanie SEO.
Użytkownik bardzo rzadko odwiedza drugą, trzecią stronę wyników wyszukiwania Google. Pomyśl, kiedy ostatnio zainteresowała Cię strona trzecia? No właśnie. Dlatego Twoja pozycja w rankingu wyszukiwarki Google jest bardzo istotna. Kluczowe oczywiście są tu pierwsze 3 miejsca, więc warto o nie walczyć. Jeśli Twoja fraza w wyszukiwarce jest mało konkurencyjna, to masz oczywiście duże szanse na zdobycie podium. Jednak obecnie ciężko jest znaleźć odpowiednią niszę, w związku z czym prędzej czy później musisz rozejrzeć się za pozycjonowaniem.
Jej główną wadą (a może i zaletą – w zależności od punktu widzenia) jest to, że przeprowadzanie pozycjonowania na własną rękę nie jest zalecane. Owszem, podstawowe operację mogą okazać się dość łatwe do przyswojenia, jednak pozycjonowanie strony internetowej należy powierzyć profesjonalistom. Własnoręczne działania niestety mogą wyrządzić więcej złego, niż dobrego, a w ostateczności Twoja strona może dostać tzw. filtr od Google.
Podsumowanie: czasochłonne – wymaga czasu (liczonego głównie w miesiącach), aby było skuteczne i dobre. Jednakże efekty mogą być doskonałe, więc warto jest powierzyć je specjalistom.
4. Blog firmowy.
Dość ciekawa forma rozszerzenia swojej promocji w internecie. Jej niewątpliwym plusem jest to, że możesz ją prowadzić sam. Oczywiście mając do tego odpowiednie predyspozycje, takie jak np. lekkość w pisaniu czy po prostu znajomość zasad pisowni i ortografii. Czyli jak we wszystkim – należy mieć pojęcie w danych działaniach. Dzięki blogowi firmowemu możesz pozyskać nowych klientów czy po prostu namówić ich do korzystania z Twoich usług. Możesz również dzięki niemu chwalić się swoimi sukcesami czy też zdawać relacje z ciekawych szkoleń lub warsztatów. Blog przyczynia się do zwiększonego ruchu na Twojej stronie internetowej, a także (dobrze prowadzony) zwiększa zaufanie do Twojej marki.
Dzielenie się wiedzą będzie owocowało budowaniem wokół marki wizerunku eksperta. Warto tu też dodać, że blog firmowy nie powinien być tylko i wyłącznie nastawiony na opis Twoich usług. Dobrze o nich pisać, ale raz na jakiś czas. W przeciwnym wypadku czytelnicy opuszczą Twój kącik czytelnika bezpowrotnie. Dodatkowo dzięki nowym linkom powstałym przez blog urośniesz w oczach wyszukiwarki Google.
Podsumowanie: przy ciekawym prowadzeniu bloga oraz chwytliwych tematach szansa na sukces jest duża – poza tym, wkład jest jedynie czasowy, a nie pieniężny.
5. E-mail marketing.
Omawiając sposoby reklamy w internecie, nie można nie wspomnieć o e-mail marketingu. Pewnie spora część z Was stwierdzi, że taka forma reklamy jest bezsensowna i jest ona zwykłym spamem. Otóż nie do końca. Jeśli oferta mailowa będzie skuteczna, odpowiednio zaciekawi uwagę odbiorcy promocją czy gratisem, z pewnością wzrośnie szansa na skorzystanie z niej. Dzięki mailingowi możesz przypominać swoim klientom o nowych produktach, usługach, promocjach czy nawet o nowych artykule na blogu. Jeśli wszystko będzie prowadzone z głową, z pewnością nikt Ci nie zarzuci spamowania. Jest to ciekawa forma reklamy szczególnie dla tych, którzy posiadają w swojej ofercie usługi bądź produkty mogące być często aktualizowane czy odświeżane – tyczy się to głównie sklepów internetowych. Jednym z minusów może być fakt, że trzeba posiadać bazę mailingową potencjalnych klientów. Alternatywą jest oczywiście zewnętrzna firma zajmująca się tego typu usługami (choć tu trzeba być ostrożnym).
Podsumowanie: skuteczny środek reklamowy przy zbudowanej już renomie, należy jednak uważać na prywatność danych.