Youtube – czy skuteczny w kontekście sprzedaży Twoich produktów i usług?
W tym, wypełnionym po brzegi produktami i usługami świecie, musisz poszukiwać sposobów, by klient dowiadywał się właśnie o Twojej ofercie. Informacja musi być podana możliwie najprościej i odpowiadać na wszelkie pytania, które mogą pojawić się na danym etapie rozważenia czy dokonywania zakupów. Dlatego coraz szersze grono osób, by odpowiedzieć sobie na zadane pytania korzysta z portalu Youtube, który łączy w sobie klika ciekawych cech. A zatem – czy Youtube będzie skuteczny w promowaniu Twojej oferty? Jest spora szansa, że tak albowiem…
Po pierwsze – dowód społeczny
Mnóstwo wyświetleń danego filmu? Komentarze potwierdzające głoszone tezy? Spora ilość subskrybentów? Te wszystkie czynniki sprawiają, że filmy rezonują na percepcję standardowego użytkownika dzięki temu, jak audytorium wspiera daną treść. Prowadzi to również do wniosku, że – przy odpowiedniej architekturze kampanii – warto nawiązać współpracę z twórcami, którzy już na Youtubie działają. Vlogi – podobnie jak blogi – mają swoich stałych odbiorców, których warto przeciągnąć na swoją stronę. Twórca Youtube swoim autorytetem, jednocześnie przyzwyczajając swoich odbiorców do pewnego stylu, jest stosunkowo wiarygodnym źródłem pozyskiwania informacji o produktach i usługach. Obecnie przyjęto założenie, że lepiej współpracować z szerokim gronem mikro influencerów (twórców na YT) niż z jednym czy dwoma potężnymi kanałami. Zaangażowanie społeczności wokół mikrusów jest zdecydowanie większe niż w przypadku dużych graczy, którzy w pewnym momencie zaczęli monetyzować swoją popularność, tracąc w wielu przypadkach na wiarygodności.
Po drugie – prosta forma
Ludzie wierzą w słowo pisane, ale jednocześnie czytają coraz mniej. Przyjmujemy bowiem coraz więcej informacji w bardziej skondensowanych i atrakcyjniejszych / dynamiczniejszych formach. Obraz oraz dźwięk działają na nas ze zdwojoną siłą. Nie bez znaczenia jest również fakt, że Youtube pod względem popularności jest drugą wyszukiwarką na polskim rynku – zaraz po klasycznej Google. Szukamy zatem odpowiedzi na swoje pytania już nie tylko w linkach, ale również w filmach tematycznych.
Po trzecie – mnóstwo możliwości
Oprócz wspomnianej wyżej metody pojawienia się naszych produktów i usług za pośrednictwem filmów tworzonych przez osoby, które już na Youtube działają, możesz również wyświetlać własne filmy. Organicznie – w pierwszych etapach działalności – takie filmy mogą nie zyskać dużego zasięgu (chyba, że postaramy się o kreatywną formę), ale zawsze istnieje opcja, by wyświetlać je jako reklamy przed innymi filmami. Taką reklamę można dopasować, by trafiała tylko do grupy osób, które podzielają zadane zainteresowania czy dane demograficzne. Na Youtubie możemy również wyświetlać reklamy graficzne – tak jak na każdej innej witrynie partnerskiej Google.
Po czwarte – dowody
Wedle badań Google 80% kupujących w sieci – którzy oglądali film na Youtube powiązany z dokonanym zamówieniem – wskazało jednocześnie, że film na YT był pierwszym miejscem, w którym się spotkali z danym produktem lub usługą! Podsumowanie A zatem, kiedyś reklamodawcy traktowali Youtube jako miejsce, które nadaje sie tylko do kampanii wizerunkowych. Obecnie jednak – dzięki wdrożeniu nowych funkcjonalności i trybów reklam – okazuje się, że Youtube nie tylko sprzedaje, ale również generuje potrzeby sprzedażowe! Coraz częściej zdarza się też, że marki średniej wielkości przestają inwestować w reklamę telewizyjną na rzecz szerokich zasięgów na Youtubie.
Pomóż w promocji Bloga. Udostępnij treść!