SEC ingeruje w media społecznościowe oraz ICO
SEC zaczyna ingerować w media społecznościowe, które promowały oferty Startupów (ICO). Pierwsze zarzuty dotyczyły jednego z najlepszych, bokserskich czołowych zawodników wagi ciężkiej – Floyda Mayweathera i DJ’a Khaleda. SEC odkrył, że Mayweather nie ujawnił inwestycji od trzech ICO, w tym 100 000 USD od Centra Tech Inc. (łącznie 300 000 USD), a Khaled nie ujawnił kwoty 50 000 USD od Centra Tech.
„….. Twórcy mediów społecznościowych są często płatnymi promotorami, a nie specjalistami od inwestycji, a papiery wartościowe, których reklamują, niezależnie od tego czy są wydawane za pomocą tradycyjnych certyfikatów, czy też na blockchain, mogą być oszustwami.
– SEC_Enforcement 30 listopad 2018″
Obie strony zgodziły się na „polubowne” załatwienie sprawy. Floyd Mayweather musiał zapłacić zaliczkę, zwrot nieuczciwie uzyskanych zysków w wysokości 300 000 USD. Przysądzona kara i odsetki to 14 775 USD. Khaled musiał zapłacić 2,725 USD odsetek . Mayweather zgodził się na trzyletni zakaz jakiejkolwiek promocji tego typu inwestycji, a Khaled zgodził się na dwuletni podobny zakaz.
W połowie lat 2017 i na początku 2018 roku wiele wpływowych mediów społecznościowych i platform medialnych przyjmowało płatności w formie bezpośredniej lub za pośrednictwem prowizji afiliacyjnych w celu reklamowania ICO. SEC zaczęło więc materializować definicję tego co stanowi zabezpieczenie, a co nie.
Przewodniczący SEC, Jay Clayton stwierdził:
„Nie wierzymy, że Bitcoin jest zabezpieczeniem. Większość ICO, które widzisz i o których mówisz, są papierami wartościowymi. A jeśli zamierzasz oferować lub sprzedawać papiery wartościowe, musisz to zrobić zgodnie z naszymi przepisami. Jasno o tym mówiliśmy a ostatnie działania jeszcze bardziej podkreśliły, że nasze przepisy dotyczące papierów wartościowych mają zastosowanie do przestrzeni ICO, a jeśli ludzie będą zbierać pieniądze za pomocą Startupów, muszą to zrobić w trybie oferty prywatnej lub zarejestrować się w SEC . „
„Inwestorzy powinni sceptycznie podchodzić do porad inwestycyjnych publikowanych na platformach mediów społecznościowych i nie powinni podejmować decyzji w oparciu tylko o to że promują je gwiazdy” – powiedział Steven Peikin, pełnomocnik oddziału ds. Egzekwowania prawa.