Kilka faktów o reklamie

10 zaskakujących faktów o reklamie, których nie znacie

   
 

 

Emisja pierwszej reklamy w TV kosztowała zaledwie 9 dolarów, spot w radio trwał aż 10 minut, a prekursorem spamowego e-maila była firma prawnicza. Choć internetowy baner reklamowy w ubiegłym roku skończył 20 lat, to już w 2018 roku e-reklama wyprzedzi telewizyjną.

Oto 10 zaskakujących danych dotyczących reklamy, od momentu jej powstania do 2018 roku.

Wraz z imponującym rozwojem technologii, reklamodawcy otrzymali nowe możliwości, aby w znaczący sposób wpływać na zachowania swoich klientów. Marketingowcy koncentrują się na scalaniu danych z kanałów offline i online, tworzeniu rozwiązań wielokanałowych oraz wpływaniu na indywidualne doświadczenia związane z marką. Eksperci z Sociomantic Labs podkreślają, że wykorzystanie technologii mobilnej oraz beaconów zmieni doświadczenia zakupowe konsumentów w tradycyjnych placówkach handlowych, rynek mobile będzie stale zyskiwać na znaczeniu, a rozwój technologii WT (Wereable Technology) wyznaczy początek nowej ery. Wszystko co związane z technologią i reklamą musi się zmieniać i do tych zmian trzeba się dostosować.

Oto 10 najbardziej zaskakujących faktów dotyczących rynku reklamy:

3 miliardy użytkowników internetu, 140 miliardów dolarów na reklamę online

Według ostatnich badań eMarketera, liczba osób korzystających z internetu w 2015 roku osiągnie 3 mld. To ponad 42 proc. światowej populacji. Najwięcej osób korzysta z sieci w Chinach (670 mln), USA (259,3 mln), Indiach (252,3 mln), Brazylii (113,7 mln), Japonii (103,6 mln) i Indonezji (93,4 mln). Badacze prognozują, że w 2016 roku Indie przeskoczą w tym rankingu USA, w 2017 Indonezja wyprzedzi Japonię, a w 2018 roku liczba użytkowników internetu w Chinach przekroczy 750 mln. Szacuje się też, że do końca bieżącego roku, wydatki na reklamę internetową na świecie osiągną 140 mld dolarów.

11, 5 miliarda dolarów za reklamę marki

Na świecie na reklamę wydaje się rocznie ponad 500 mld dolarów. Tylko firma Microsoft w 2006 roku wydała na swoje działania reklamowe 11,5 mld dolarów. Dla porównania, w tym samym czasie budżet reklamowy Coca-Coli wyniósł 2,5 mld dolarów, Yahoo 1,3 mld, eBay’a 871 mln dolarów, a Google’a „zaledwie” 188 mln dolarów.

Od 9 dolarów do 2,5 milionów dolarów za emisję reklamy w telewizji

Emisja pierwszej reklamy telewizyjnej w USA, która odbyła się w 1941 roku, kosztowała zaledwie 9 dolarów. W 2015 roku 30-sekundowa reklama telewizyjna, w trakcie najważniejszego sportowego wydarzenia w amerykańskim futbolu – finałowego meczu Super Bowl w telewizji NBC, to koszt 4,5 mln dolarów.

100 dolarów za 10-minutowy spot radiowy

Emisja pierwszej reklamy radiowej, wyemitowana 8 sierpnia 1922 roku, kosztowała 100 dolarów. Spot reklamowy trwał aż 10 minut. Dziś standardem w polskim radiu jest 30-sekundowy spot, w USA – 60-sekundowy. Ciekawostką jest, że w latach 30. XX wieku reklamy radiowe miały specyficzny klimat, były znacznie dłuższe niż obecnie, emitowane jednorazowo i głównie w formie śpiewanej lub wygłaszanej na żywo.

Pierwszy banner reklamowy osiągnął klikalność na poziomie 44 procent

W 1994 roku magazyn internetowy HotWired uruchomił pierwszy banner reklamowy. Reklama firmy telekomunikacyjnej AT&T przedstawiała w nim napis „Czy kiedykolwiek kliknąłeś myszką tutaj? Zrobisz to.” W reklamę rzeczywiście kliknęło spore grono internautów – współczynnik klikalności wyniósł 44 proc. W 2012 roku na reklamy banerowe wydano w USA 8,68 mld dolarów. eMarketer podaje, że w 2016 roku wartość ta wzrośnie do 11,29 mld dolarów.

W 2018 roku reklama internetowa pokona reklamę TV

Przychody z reklam w internecie rosną bardzo szybko w porównaniu do reklam telewizyjnych. Spory udział w tym ma również reklama mobilna, która w 2013 roku osiągnęła wartość 19,3 mld dolarów, czyli prawie dwukrotnie więcej niż w 2012 roku. Według badań przeprowadzonych na zlecenie Sociomantic Labs, rodzimi eksperci branży reklamowej estymują, że rok 2018 będzie tym, w którym reklama internetowa przewyższy przychodami telewizyjną.

Pierwszy spam internetowy wysłała firma prawnicza w 1994 roku

Spam emailowy zapoczątkowała firma prawnicza Canter & Siegel, która swoją pierwszą wiadomość reklamową wysłała pocztą elektroniczną w 1994 roku. Dziś, za wysyłkę spamu, polskie firmy mogą otrzymać karę finansową do 3 proc. rocznych przychodów firmy.

15 miliardów dolarów rocznie przeznacza się w USA na reklamę skierowaną do dzieci

APA, Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne, przedstawiło wyniki badań, według których dzieci poniżej 8 roku życia nie są w stanie krytycznie ocenić reklam. Szacuje się, że przeciętne amerykańskie dziecko ogląda w ciągu roku ponad 40 000 reklam telewizyjnych, czyli przeszło 100 jednego dnia. Jest więc obszar mocno eksploatowany przez marketerów w USA, gdzie na reklamy skierowane do dzieci wydaje się rocznie ok. 15 mld dolarów.

 


 
 
 

Pomóż w promocji Bloga. Udostępnij treść!
0 0 votes
Article Rating

Autor Postu


System handlu Arbitrage Automat. Zbudowany na TECHNOLOGII BLOCKCHAIN. Pracuje na Smart Contract Protocol. Posiada dowód PŁYNNOŚCI tzw. BASEN. Start od 20 USDT TRC20!

 
STRZALKA
   
AAS
 
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Informacje zwrotne w linii
Zobacz wszystkie komentarze
 
AUVESTA
 
error

Lubisz tego bloga? Pomóż w jego promocji :)

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
0
Dołącz do dyskusji w tym pościex