
Victor Arrestov promuje technologię Duyunova w Tajlandii
Azjatyckie rządy aktywnie wdrażają rozwiązania w zakresie transportu elektrycznego w ekosystemach miejskich i z tym właśnie wiąże się kolejna podróż Viktora do Bangkoku i Phuket. Cztery tajskie firmy wyraziły natychmiastowy zamiar przestawienia swoich tuk tuków na napęd elektryczny, zapraszając firmę ASPP Weihai Viktora Arrestova jako wykonawcę montażu silników Duyunova.
Pierwszy potencjalny klient to firma produkująca skutery elektryczne i motocykle. Otrzymała ona rządowe polecenie wykonania 50 elektrycznych tuk tuków i w chwili obecnej negocjuje z ASPP możliwość zastosowania silników DA-90S, opracowanych w technologii „Slavyanka”. Dotychczas tajscy producenci stosowali silniki QS o mocy 2 kW. Po tym jak ASPP obniżyło ceny swoich silników, stały się one znacznie bardziej konkurencyjne na rynku azjatyckim, co doprowadziło do tego, że silniki Duyunova na potrzeby tego projektu dotarły już do Bangkoku.
Po pierwszym spotkaniu roboczym dyrektor firmy partnerskiej Hanergy Glory dołączył do delegacji Arrestova, z którą ASPP przygotowuje kilka wspólnych projektów w dziedzinie energii słonecznej, w tym przerobienie pojazdów trzykołowych i mini-jeepów w taki sposób, aby mogły wykorzystywać energię odnawialną. Dachy badanych modeli są już wyposażone w panele słoneczne. Ogólnie rzecz biorąc, projekt ten wciąż wymaga dopracowania, ale dotychczasowe opracowanie działa całkiem dobrze. W trakcie spotkań z Tajami partnerzy wpadli na nowy, jeszcze ciekawszy projekt: zamiast przerabiać tuk tuki na prąd elektryczny, ASPP Weihai zaoferuje rynkowi azjatyckiemu tuk tuki z panelami słonecznymi i silnikami Duyunova.
Podstawa do dużego urządzenia do badania obciążeń
Zespół otrzymał podstawę do badania obciążeń, pozwalającą zainstalować urządzenie zgodnie z odpowiednimi wymogami. Podstawa to masywna płyta o masie 600 kg, której rozładunek wymagał wiele wysiłku.
Obrazuje to powyższe video
Urządzenie Epstein w „SovElmash”
Główny inżynier SovElmash Igor Korhov pokazał, co się dzieje, gdy oszczędza się na miedzi i zużywa mniej tego cennego metalu.
Epstein jest urządzeniem do pomiaru parametrów magnetycznych elektrotechnicznej blachy stalowej. Aby przeanalizować właściwości metalu, jest on cięty na paski wielkości zwykłej linijki szkolnej i umieszczany w zainstalowanych w urządzeniu solenoidach.
Wewnątrz solenoidów znajdują się stalowe płytki, które tworzą zamknięty rdzeń. Solenoidy namagnesowują stal, a sygnał z ich uzwojeń wtórnych dociera do kompleksu laboratoryjnego, gdzie przy użyciu oprogramowania na ekranie komputera wyświetlane są właściwości stali elektrycznej.
Za pomocą urządzenia Epstein można namagnetyzować lub rozmagnetyzować metal i określić jego początkową przepuszczalność magnetyczną. Zazwyczaj stal elektryczna używana jest w stojanach nawijających i produkcji wirników. Do tego celu kupowany jest specjalny rodzaj stali 2412.
Za pomocą tego urządzenia w „SovElmash” Sp. z o.o. przeprowadza się kontrolę wejściową parametrów zakupionego metalu. Ponadto, pomiar parametrów magnetycznych stali elektrycznej jest konieczny do wykonywania dokładnych obliczeń w systemie oprogramowania.
Na końcu filmu można zobaczyć, na jakim etapie znajdują się przygotowania do eksploatacji sekcji nawijania, gdzie kontynuowany jest montaż sprzętu.
Podsumowanie tygodnia w projekcie „Silniki Duyunova”
Podczas webinaru w ubiegły czwartek Dmitrij Alexandrovich Duyunov
podsumował tydzień i podzielił się najnowszymi aktualnościami z
uczestnikami projektu.
A było o czym opowiadać:
1) Prace konserwacyjne na stanowisku owijania zostały zakończone. Rozpoczęła się instalacja i podłączenie urządzenia. W przyszłym tygodniu stanowisko powinno być gotowe do pracy.
2) Zakończono usuwanie błędów w urządzeniu Epstein, przy pomocy którego możliwe jest określenie właściwości i jakości stali elektrotechnicznej. Jakość stali rosyjskiej została dowiedziona, ponieważ w pełni odpowiada ustalonym normom. Teraz zespół czeka na próbki stali elektrycznej produkowanej w Chinach do wykonywania testów i analiz porównawczych oraz na wybór najlepszego odpowiednika rosyjskiej stali do produkcji pierwszej partii silników opracowanych przez „Sovelmash”.
3) Rozpoczęliśmy ogólne testy silników Siemens.
Początkowo uzyskaliśmy bardzo ciekawe rezultaty, o których opowiemy później.
4)
Trwają prace w zakresie globalnego zarządzania jakością, mające na celu
umożliwienie oficjalnej sprzedaży maszyn elektrycznych zaprojektowanych
we własnym zakresie.
Konieczne jest przekazanie certyfikacji
silników w celu wykonania ich próbek, przygotowania dokumentacji
operacyjnej i innych dokumentów dodatkowych.
Oprócz tego,
laboratorium powinno zostać poddane certyfikacji zewnętrznej. Wszystkie
niezbędne wymogi są spełnione, dokumenty do certyfikacji przygotowano i
przesłano do odpowiednich urzędów. Oczekujemy na decyzję.
Zarządzanie jakością to nie tylko stworzenie laboratorium wysokiej jakości wyposażonego w atestowany sprzęt i zewnętrzną certyfikację, ale również zapewnienie wysoko wykwalifikowanego personelu laboratoryjnego oraz kontrola zgodności z obowiązującymi normami GOST – zarówno rosyjskimi, jak i międzynarodowymi.
Wszystkie te prace prowadzone są równolegle. Dlatego pierwsza dostawa silników „Sovelmash” jest już w drodze.