Reklama stała się zasadniczą częścią promowania każdego rodzaju działalności. Świat reklamy wart jest miliardy dolarów i na pewno osiągnie 120 miliardów dolarów do 2021 roku w USA.

Każda firma bez względu na to co oferuje, nie może funkcjonować bez dotarcia do docelowej grupy odbiorców – i tutaj pojawiają się reklamy. Marki takie jak Google wykorzystują dane konsumenckie, które można wykorzystać do wysyłania kierowanych reklam do właściwych odbiorców.

Niestety istnieje kilka problemów które sprawiają że proces docierania do właściwej grupy odbiorców jest nieefektywny.


Już ponad 250 000 użytkowników korzysta z Presearch!

 
 

Obecnie prawie połowa całego ruchu reklamowego generowana jest przez roboty. Oznacza to, że nawet jeśli tak wiele marek płaci dużo pieniędzy aby dotrzeć do potencjalnych klientów, nie gwarantuje to że faktycznie dokonają sprzedaży na rzecz rzeczywistych, płacących klientów. Mimo że zasięg a nawet zaangażowanie generowane przez płatne reklamy może przekładać się na duże liczby przydatne kontakty są stosunkowo niskie.

Sytuację tę można naprawić tworząc platformy, które pozwolą firmom na indywidualne i bezpośrednie kierowanie na potencjalnych klientów. Zapewni to możliwość odfiltrowania botów i maksymalizacji sprzedaży. Blockchain i inteligentne kontrakty są świetnymi technologiami które bazują na takim systemie.

Blockchain to niezmienna cyfrowa księga, która przechowuje wszystkie transakcje przeprowadzane w obsługiwanej sieci. Zostało to już opisane jako wschodząca technologia która zakłóci funkcjonowanie kilku branż. Jest teraz jasne że marketing cyfrowy może być jedną z tych branż.

W ciągu ostatnich kilku lat, od czasu pojawienia się bitcoin, znacznie wzrósł szum wokół blockchainu, który stanowi podstawę większości kryptowalut. Istnieje już ponad 2000 kryptowalut z których każda ma własne unikalne zapotrzebowanie. Atrakcyjność blockchain tkwi w liczbie użytecznych aplikacji. W reklamie platforma blockchain byłaby w stanie kierować reklamy do użytkowników w swojej sieci, nie pozwalając na rozwój aktywności botów. Może również zmienić obecny świat reklamy czyniąc proces bardziej przejrzystym i prywatnym.

 

W jaki sposób Blockchain może być używany przez reklamodawców?

 

Blockchain może być wykorzystany do usprawnienia procesu wyświetlania reklam cyfrowych i wypłaty wydawcom a także dystrybutorom. Po wdrożeniu technologia może też ulepszyć następujące elementy:

Zapobieganie oszustwom

Zasób reklamowy nie może być w pełni wykorzystany poprzez oszustwa które są popełniane przez „ludzkie konta” oraz boty. Roboty zwykle są tworzone w celu przeszukiwania stron internetowych i wykonywania pomocnych zadań. Stały się też w dużej mierze medium do prowadzenia cyberprzestępczości.

Popularne platformy takie jak Twitter, gdzie reklama odgrywa ogromną rolę, zgłosiły problem z botami które aktywnie próbują zwalczyć.  Z ostatnich informacji już wiemy że Twitter zaczął planować wdrażanie technologii blockchain w rozwiązywaniu tego problemu.

 
 

Według raportu „Co się dzieje dalej: jak odwrócić rosnącą falę nadużyć reklamowych”, w raporcie z 2017 r. marża reklamowa spadła do 16,4 miliarda dolarów z globalnych wpływów z reklam w 2017 r. Niestety liczba ta może nadal rosnąć  jeśli nic nie zostanie zrobione aby naprawić tą sytuację. Istnieje kilka czynników, które sprawiają, że blockchain jest dobrze przystosowany do zapobiegania oszustwom:

    1.Niezmienność
2.Wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki zdecentralizowanemu trybowi działania, mechanizmom weryfikacji i szyfrowaniu.
3.Przejrzystość, ponieważ transakcje mogą być uwierzytelniane.

Ogólnie rzecz biorąc, systemy blockchain utrudniają popełnianie oszustw ponieważ transakcje są otwarte. Ponadto blockchain’a trudno jest s’hakować. Może to potencjalnie uratować reklamodawców i wydawców przed utratą milionowych, rocznych dochodów, chroniąc ich przed cyberprzestępczością.

 

Podziel się wpisem:
RSS20
Follow by Email
Facebook0
Facebook
Google+0
Google+
http://e-pasywnezarabianie.pl/nowy-wiek-dla-reklamy-cyfrowej-z-blockchain/
YouTube277
YouTube
LinkedIn
Instagram